martes, 17 de mayo de 2011

Societat del coneixement

Quan parlem del món digital i de tot el que relaciona als hipertextos hem de contextualitzar-nos en el moment actual de la societat, una societat del coneixement. Però què podem entendre per Societat del Coneixement? El terme va ser encunyat el 1969 per Peter Drucker per designar una idea concreta i perfectament delimitada. Drucker, expert en management empresarial, va dedicar un capítol del seu llibre L'Era de la Discontinuïtat a "La Societat del Coneixement", en el qual desenvolupava, al seu torn, una idea anterior, apuntada el 1962 per Fritz Machlup, la de "Societat de la Informació". Drucker va invertir la màxima que diu que "les coses més útils, com el coneixement, no tenen valor de canvi" i va establir la rellevància del saber com a factor econòmic de primer ordre, és a dir, introduí el coneixement en l'equació econòmica i el mercantilitzà. Econòmicament, deixa, "no era la quantitat o qualitat sinó la seva capacitat per generar riquesa, la seva producitivitat.
Així que veiem com va començar el terme de Societat de Coneixement....tot mercalitzant el concepte ara s'utilitza per totes bandes, polítics, economistes, estudiants, catedràtics.... com hem de situar doncs aquest terme en un present globalitzat i en futur cada cop més ple de tecnologies i comunicacions?

No hay comentarios:

Publicar un comentario